Thursday

Soalan Cepumas ( Sigh )

Assamualaikum ! Hai !

Setekah sekian lama aku tak update blog , tak usik blog bukan sebab sebuk pun tapi sebab malas. Tapi hari nih rasa semangat pulak nak mengarang! Yelah blog aku kan suka aku lah nak biarkan ke nak usik ke nak ape ke. Hahahahaha!

Okay, dah dah cukup lah tuh mengarut. berbalik pada tajuk, cepumas! Kenapa mesti ada soalan cepumas untuk semua orang. Contohnya :

" dah lama jugak kamu berkawan dengan budak lelaki tuh, bila nak makan nasi minyak ye pun tak elok kawan lelama. * soalan klisye untuk pasangan yang belum berkahwin *

" dah lama kamu berdua bernikah bilanya nak ada anak sendiri asyik peluk cium anak orang aje. * soalan klisye untuk pasangan yang sudah berumah tangga dan belum ada anak *


Dalam keadaan tak sedar sebenarnya kita dah guris hati orang yang kita tanye tuh. Sapa dalam dunia nih yang tak nak bernikah dengan orang yang dia sayang. Dan sapa jugak dalam dunai nih yang dah bernikah dengan orang yang dia sayang dan tidak mahu mempunyia jenama sendiri ?? semua orang nak keduanya. Nak ada suami/isteri dan nak ada anak sendiri.

Cuma takdir manusia berbeza-beza tapi Allah tahu yang terbaik untuk hambanya. Macam aku yang dah bernikah selalu sangat orang tanya "dah berisi belum?" "dah mengandung belum?" Setiap kali soalan diajukan aku teringat balik mase aku gugur dulu. Dan sedih. Korang kene sedar yang soalan cepumas tuh tak patot ada!


So, lepas nih tak perlu tanya kalau ada berita baik tuh mesti aku akan bagitahu. dan aku tak perlu soalan aku hanya perlu doa dari korang. Hahahah! ter"emo" pulak.


klah bai!

xoxo
eyna!



No comments:

Post a Comment